İÇ KONTROL
- İç Kontrol Nedir?
- İç Kontrol Standartları
- Birim İç Değerlendirme Raporu
- Danışma Kurulu
- Faaliyet Raporları
- Görev Tanımları
- Hassas Görevler
- Hizmet Standartları
- İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
- İç ve Dış Paydaşlar
- İş Akış Şemaları
- Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri
- Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Komisyonlar
- Koordinatörlükler
- Memnuniyet Anketleri
- Planlar
- Politikalar
- Prosedürler
- Prosesler
- Risk Analizi
- Kalite Koordinatörlüğü
İç Kontrol Nedir?
5018 sayılı Kanunun 55’inci maddesinde; İç Kontrol, “idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, mali bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan organizasyon, yöntem ve süreçle iç denetimi kapsayan mali ve diğer kontroller bütünü” olarak tanımlanmıştır.
Kanunun 56’ncı maddesinde iç kontrolün amaçları;
- Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini,
- Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,
- Her türlü mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini,
- Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,
- Varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını
sağlamak olarak belirlenmiştir.
Birim İç Değerlendirme Raporu
Danışma Kurulu
Hassas Görevler
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI HASSAS GÖREVLER
- Üniversitemiz Akademik ve İdari Personelinin özlük işleri
- Üniversitemiz kurumlar arası ve kurum içi günlü, ivedi ve gizli yazışmaları
- Bilgi Edinme başvurularının zamanında cevaplandırılması
- İhale işlemlerinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapılması
- Üniversitemiz kurumlar arası, kurum içi uyum ve koordinasyonunun sağlanması
- Üniversitemiz faaliyetlerin duyurulması açısından internet erişiminin üst düzeyde kullanımının sağlanması
- Üniversitemiz Akademik, İdari ve Öğrenci otomasyon sisteminin güncel ve aktif tutulması
- Üniversitemiz iç ve dış tehditler ile doğal afetlere karşı koruma ve güvenlik tedbirlerinin sağlanması. (Sivil savunma, yangın, deprem, sel, terör, provokasyon vb.)
- Bilimsel araştırma projelerinde Akademik Personel ve Öğrencilerin aktif katılımının sağlanması ve projelerin takvimine uygun yürütülmesi
- Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde Üniversitemize gelen ve Üniversitemizden diğer Üniversitelere giden öğrencilerin takibi.
- Üniversitemiz Yönetim Kurulu ve Senato toplantılarıyla ilgili gündem ve yazışmalar Kurum içi sorumluluk ve yetki kullanımı
- Üniversitemiz bütçesinin hazırlanması
- Üniversitemizin yapılacak inşaat yatırım programlarının hazırlanması, devam eden inşaatların denetim ve kontrolörlük hizmetlerinin sağlanması
- Üniversiteye ait demirbaş kayıtlarının düzenli tutulması, bu demirbaşların ilgililer tarafından kullanılması ve tüm personelce korunarak sahip çıkılması Üniversitemiz Faaliyet Raporlarının hazırlanması ve yayınlanması Üniversitemiz Performans Programının hazırlanması ve yayınlanması
- Üniversitemiz Yatırım Programı İzleme ve Değerlendirme Raporlarının hazırlanması ve yayınlanması
- Üniversitemiz Gelirlerinin ve Alacaklarının takip ve tahsili Üniversitemiz Kütüphanesinden verilen kitapların takibi
- Üniversitemiz öğrencilerinin sağlık hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi
- Öğrenci notlarının zamanında otomasyon sistemine girilmesi
- Üniversitemiz dava dosyalarına zamanında cevap verilmesi ve temyiz başvurularının zamanında yapılması Mahkeme kararlarının zamanında uygulanması
- Ders planları ve sınavların yönetmeliklere uygun yapılması
- Merkezi sınav sorularının gizlilik içinde hazırlanması ve sınavların yapılması
- Derslerin akademik takvime uygun ve zamanında yapılması
HASSAS GÖREVLİLER
- Harcama Yetkilileri
- Gerçekleştirme Görevlileri
- Maaş Mutemetleri
- Satın Alma Görevlileri
- Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilileri
Hizmet Standartları
İç ve Dış Kaynaklı Dokümanlar
- İç Kaynaklı Dokümanlara ulaşmak için tıklayınız.
- Dış Kaynaklı Dokümanlara ulaşmak için tıklayınız.
İç ve Dış Paydaşlar
İş Akış Şemaları
KYS-İA-041-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Basılı Kaynak Teknik İşlemler İş Akış Süreci
KYS-İA-043-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Elektronik Yayın Alımı İş Akış Süreci
KYS-İA-044-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Gelen Evrak İş Akış Süreci
KYS-İA-045-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Kayıt Silme İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-047-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Taşınır İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-048-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Maaş Hazırlama İşlemleri İş Akış Süreci
KYS-İA-050-Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Yayın Ödünç Verme ve İade Alma İş Akış Süreci
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
1- Kamu Hizmeti Bilinci
2- Halka Hizmet Bilinci
3- Hizmet Standartlarına Uyma
4- Amaç ve Misyona Bağlılık
5- Dürüstlük ve Tarafsızlık
6- Saygınlık ve Güvenlik
7- Nezaket ve Saygı
8- Yetkili Makamlara Bildirim
9- Çıkar Çatışmasından Kaçınma
10- Görev ve Yetkilerin Menfaat Sağlamak Amacıyla Kullanılmaması
11- Hediye Alma ve Menfaat Sağlama Yasağı
12- Kamu Malları ve Kaynaklarının Kullanımı
13- Savurganlıktan Kaçınma
14- Bağlayıcı Açıklamalar ve Gerçek Dışı Beyan
15- Bilgi Verme, Saydamlık ve Katılımcılık
16- Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu
17- Eski Kamu Görevlileriyle İlişkiler
18- Mal Bildiriminde Bulunma MEVZUAT Türkiye’de Etik Davranışın Yasal Çerçevesi
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
2531 sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun
3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması ve Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu
5237 sayılı Türk Ceza Kanunu
5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
- Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı,
- Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi,
- Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı,
- Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi,
- Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi,
- Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi,
- Kamu görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim.
T.C. Kimlik No :
Adı Soyadı :
Unvanı :
Birimi :
İmza :
Tarih :
Komisyonlar
Komisyonlara ulaşmak için tıklayınız.
Koordinatörlükler
Koordinatörlüklere ulaşmak için tıklayınız.Memnuniyet Anketleri
- Kullanıcı Memnuniyet Anketi Soruları için tıklayınız.
- Kullanıcı Memnuniyet Anketi Sonuçları için tıklayınız.
- Personel Memnuniyet Anketi Soruları için tıklayınız.
- Personel Memnuniyet Anketi Sonuçları için tıklayınız.
Politikalar
Prosedürler
Prosesler
- Proseslere ulaşmak için tıklayınız.
- PRS 4.6. Kütüphane Hizmetleri Süreci
- KYS-FRM 402 Proses İzleme Kriterleri Takip Formu